پیچ و مهره گالوانیزه

تولید کنندگان پیچ و مهره گالوانیزه

لوله مانیسمان چینی

پیچ و مهره گالوانیزه ساخت ایران

پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه دسته بزرگی از پیچ و مهره ها هستند که شامل پیچ و مهره های شش گوش، آلن، متری و پیچ های ریز می شوند که در بین آنها پیچ و مهره های آلن و شش گوش بیشتر به نام پیچ و مهره گالوانیزه معروفند.

جنس پیچ و مهره گالوانیزه بیشتر آهنی یا گریدهای مختلفی از فولاد است، متریل های دیگر در تولید پیچ و مهره ها نیاز به آبکاری گالوانیزه ندارند.

پیچ و مهره گالوانیزه تجهیزات مورد نیاز در نصب و اجرای سیستم های آبرسانی، برق رسانی و همچنین سازه های فلزی و سیستم آتش نشانی هستند که براساس قطر پیچ و طول پیچ دسته بندی می شوند.

انواع پیچ و مهره گالوانیزه شامل پیچ و مهره گالوانیزه شش گوش، استاد بولت، آلن، کله قارچی و …. می شود و از سایز ½ اینچ تا 24 اینچ موجود هستند.

انواع پیچ و مهره گالوانیزه براساس نوع کاربری هم دسته بندی می شوند که شامل پیچ و مهره فلنج، پیچ و مهره کشاورزی، پیچ و مهره ساختمانی و پیچ و مهره برق می شوند.

قیمت پیچ و مهره گالوانیزه

فرآیند گالوانیزه کردن روی همه پیچ ها انجام نمی شود و فقط انواع تخصصی آن ها دارای پوششی از روی هستند، چون این فرآیند روی قیمت پیچ و مهره گالوانیزه تاثیرگذار است و گران تر از سایر انواع آن می شود.

فروش این پیچ و مهره ها خوب است و افراد زیادی برای انجام کارهای تخصصی خود به بالا بودن قیمت پیچ و مهره گالوانیزه اهمیت نمی دهند و ترجیح می دهند از تعویض یا نگرانی برای خرابی در امان باشند.

برای آگاهی از قیمت پیچ و مهره گالوانیزه به سایت  مربوطه مراجعه کرده و از لیست پیچ و مهره ها  که همراه با مشخصات فنی تهیه شده است، نسبت به خرید یا سفارش اقدام کنید.

عوامل تاثیرگذار یعنی مشخصات و ویژگی اعم از متریال به کار رفته در ساخت، نوع عملیات حرارتی، آبکاری، نوع دنده، سایز، حالت، استاندارد، محل بارگیری و تحویل در قیمت پیچ و مهره گالوانیزه اهمیت و نقش بسزایی دارد.

با توجه به نوسانات بازار، برای اطمینان از قیمت پیچ و مهره گالوانیزه بهتر است با کارشناسان فروش تماس بگیرید تا اطلاعات به روزتری در اختیارتان قرار بگیرد.

پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ ومهره گالوانیزه گرم دارای فرآیند تولید خاصی است به این شکل که یک لایه ضخیم از روی را روی کل سطح خارجی پیچ و مهره های فولادی پوشش داده، آن ها را در برابر عوامل خورنده محیطی مقاوم می سازند.

مقاومت سطحی در فرآیند گالوانیزه گرم بسیار بالاست و اگر پوشش گالوانیزه در نقاطی صدمه سطحی ببیند یا به دلیلی بخشی از سطح پیچ و مهره فولادی به خوبی گالوانیزه نشده باشد، پوشش های کناری آن سطح به دلیل تبادل الکترونی که انجام می دهند باز هم سطح را به خوبی محافظت می کنند.

به طور کلی فلز روی مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی در شرایط نامساعد آب و هوایی دارد و آبکاری گالولنیزه گرم محافظ قدرتمندی و طولانی مدت برای پیچ ومهره گالوانیزه محسوب می شود.

گالوانیزه گرم بیشتر برای پیچ های ‌خشکه با گرید 8.8 و 10.9 یا 12.9 استفاده می ‌شود، هزینه گالوانیزه گرم بسیار بیش از گالوانیزه سرد است.

پیچ ومهره گالوانیزه گرم لایه ای دارد که در بسیاری موارد باعث افزابش قطر پیچ ها و کاهش سوراخ داخلی مهره می ‌شود و تغییر اندازه پیچ و مهره باعث می‌ شود که مهره روی پیچ بسته نشود و دشواری‌ های زیادی را به وجود می‌ آورد.

پیچ و مهره گالوانیزه سرد

پیچ و مهره گالوانیزه سرد از فرآیند گالوانیزه سرد تولید می شود، به این شکل که اغلب روی پیچ های آهنی صورت گرفته و برای جلوگیری از زنگ زدگی آنها در محیط‌ های مرطوب است.

فرآیند پیچ و مهره گالوانیزه سرد شامل شستشوی سطحی و پاکسازی سطحی از انواع روغن ها، گرد و خاک و ناخالصی های سطحی است و سپس در حمامی از قلز روی قرار می گیرند.

به عمل گالوانیزه سرد، الکترولیز نیز می ‌گویند که در این روش پیچ یا مهره را مدت زمان مشخصی داخل محلول اسیدی قرار می ‌دهند. پس از این مدت پیچ را از داخل محلول خارج می ‌کنند در حالی که لایه از محلول روی پیچ قرار دارد.

یکی از مهمترین مزایای پیچ و مهره گالوانیزه سرد یا الکترولیز این است که دارای قیمتی مناسب است، ظاهر زیبا و براقی داشته و برای مصارف دکوراسیون نیز مناسب است.

پیچ و مهره گالوانیزه سرد در مقایسه با پیچ و مهره گالوانیزه گرم اغلب از جنس آهنی و گریدهای بسیار پایین هستند، دارای لایه های بسیار نازک روی در سطح خارجی شان هستند که به شکل موقت از زنگ زدگی در مقابل آب و رطوبت محافظت می کنند.

کاربرد پیچ و مهره گالوانیزه

کاربرد پیچ و مهره گالوانیزه برای آب و فاضلاب مثلا برای پیچ ‌های آهنی با گرید 5.6 را به همراه مهره و واشر تخت و واشر فنری به صورت گالوانیزه سرد است.

کاربرد پیچ و مهره گالوانیزه براساس تفاوت هایی که دارند و با توجه به تنوعی که دارند از لحاظ اندازه، جنس، رزوه و … تعیین می شوند.

مهمترین کاربرد پیچ و مهره گالوانیزه گرم برای قطعاتی است که در فضای باز و تحت عوامل فرسایشی شدید مانند رطوبت، نور، گرما، سرما، باد، و … قرار دارند.

کاربرد پیچ و مهره گالوانیزه در دکل های انتقال برق، پایه چراغ های روشنایی، و گارد ریل بزرگراه ها را می توان برشمرد.

کاربرد پیچ و مهره گالوانیزه گرم برای دماهای کمتر از 200 درجه سانتی ‌گراد است و اگر گرمای شدید منجر به جداشدن روی از لایه‌ های فلزی آن ‌شود، آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت.

بیشترین کاربرد پیچ و مهره گالوانیزه در صنعت پتروشیمی، صنعت پل ‌سازی، صنعت راه ‌سازی و سازه های ساحلی و بندرگاهی است.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757