اتصالات فشار قوی دنده ای

بوشن تبدیلی فشار قوی دنده ای

بوشن تبدیلی فشار قوی دنده ای

تولید کنندگان اتصالات فشار قوی دنده ای

اتصالات فشار قوی دنده ای

اتصالات فشار قوی دنده ای برای اتصال لوله هایی با فشار بالا به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند و این اتصالات بر اساس قابلیت تحمل فشاری که دارند به کلاس های 2000، 3000 و 6000 تقسیم بندی می شوند.

از مهم ترین مزایایی که اتصالات اتصالات فشار قوی دنده ای نسبت به اتصالات قوی ساکت دارند، نصب آسان و نبود هزینه جوشکاری است اما اتصالات فشار قوی ساکت نسبت به این اتصالات آب بندی بهتری دارند.

این اتصالات در تاسیسات ساختمانی برای اتصال لوله های فلزی و شیرآلات به یکدیگر به کار برده می شود و اتصال آنها به صورت رزوه ای است.

این اتصالات به دلیل ضخامت زیاد، قابلیت تحمل فشارهای بالا را دارند و مطابق با رده لوله استفاده شده در سیستم لوله کشی باید از کلاس اتصالات متناظر با آن استفاده کرد.

برای لوله های رده ۸۰ و XS از اتصالات کلاس ۲۰۰۰، لوله های رده ۱۶۰ از اتصالات کلاس ۳۰۰۰ و لوله های رده XXS از اتصالات کلاس ۶۰۰۰ استفاده می شود.

کاربرد اتصالات فشار قوی دنده ای

کاربرد اتصالات فشار قوی دنده ای را می توان مانند اتصالات ساکت ولد، برای لوله هایی با قطر کوچک که معمولا برای سایزهای ۴ اینچ و کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد، عنوان کرد.

تفاوت این اتصالات با اتصالات دنده ای معمولی در وزن  ضخامت و فشار تحملی این اتصالات است و با افزایش کلاس این اتصالات مقاومت آنها نیز اضافه می شود.

کاربرد این اتصالات معمولا برای شرایط  فشاربالا و غیر حساس مانند آتش نشانی، سیستم های خنک کننده صنعتی است.

کاربرد اتصالات دنده ای فشار قوی به دلیل مزیت های مهم آن است که به مهارت نصب نیاز نیست، کارآیی بالا، قابلیت آب بندی مناسب در دما و فشار بالا دارد.

استاندارد اتصالات فشار قوی دنده ای

اتصالات فشار قوی دنده ای و اتصالات ساکت ولد اتصالاتی هستند که به روش فورجینگ ساخته می شوند، فرآيندی كه قطعه با تغيير شكل پلاستيك به خاطر اعمال نيروهای فشاری توليد می شود.

فورج يكی از قديمی ترين فرآيندهای فلزكاری شناخته شده است و برای توليد قطعاتی كه در شرايط كاری با تنش بالا و بحرانی كارمی كنند، از اين روش استفاده می شود.

استاندارد ساخت این اتصالات و اتصالات ساکت ولد  ASME B16.11 است که شامل فشار کاری، مشخصات و تلورانس ابعادی، درصد عناصر و آلیاژهای مورد نیاز ساخت برای این اتصالات و اتصالات ساکت ولد است.

استاندارد ساخت این اتصالات به لحاظ ابعادی طبق استاندارد ASME B16.11  است که شامل سایز اتصالات فشار قوی دنده ای برای قطر نامی NPS اینچ می شود.

زانو 45 و 90 درجه در این استاندارد دارای، دامنه اندازه از”1/2 تا “4 اینچ است و کلاس های این محصول در 3000 ، 6000 و 6000 پوند در نظر گرفته شده است.

استاندارد ساخت اتصالات فشارقوی دنده ای بوشن ها و درپوش ها دارای کلاس بندی نبوده و ممکن است تا کلاس 600 مورد استفاده قرار گیرند و انتخاب لوله مناسب طبق استاندارد ASME B16.11 باشد.

انواع اتصالات دنده ای فشار قوی T تایوان

زانویی فشار قوی دنده ای ELBOW

برای تغییر جهت جریان 90 درجه و 45 درجه از زانو استفاده می شود و برخلاف زانوهای جوشی که می توان به صورت کارگاهی در زاویه متفاوت برش داد.

زانوهای فشار قوی دنده ای را نمی توان برش داد زیرا در هر دوطرف ورودی و خروجی دنده خورده است.

سه راهی فشار قوی دنده ای TEE

سه راهی برای انشعاب گرفتن از خط اصلی است که زاویه بین ورودی خروجی و انشعاب باید 90 درجه باشد. تمامی سه راهی فشارقوی دنده ای از داخل دنده می شوند، در غیر این صورت اگر از بیرون دنده باشد، باید از مغزی استفاده شود.

بوشن دنده ای فشار قوی  COUPLING

لوله های مناسب اتصالات فشار قوی رزوه دار بوده و از بیرون دنده می شوند و همه لوله ها به صورت مادگی هستند، به همین دلیل برای اتصال دو لوله و ادامه خط لوله کشی از بوشن دنده ای فشار قوی استفاده می شود.

مغزی فشار قوی دنده ای NIPPLE

هردو طرف مغزی از بیرون دنده می شود و برای اتصال بین دو شیر فلکه که هر دوطرف آن ها از داخل دنده شده از مغزی فشار قوی دنده ای استفاده می شود، کاربرد دیگر مغزی تغییر مادگی به نری زانو یا سه راهی است.

تبدیل فشار قوی دنده ای REDUSER

تبدیل فشار قوی دنده ای برای تغییر سایز در خط لوله است، تبدیل ها یک طرف از داخل و طرف دیگر از بیرون دنده می شوند.

از تبدیل برای تغییر سایز مستقیم دو لوله نمی توان استفاده کرد، چون هر دو طرف لوله از داخل دنده نمی خورد و برای طرف دیگر تبدیل که از بیرون دنده می خورد باید از بوشن استفاده شود.

مهره ماسوره فشار قوی دنده ای UNION

مهره ماسوره فشار قوی دنده ای برای زمانی است که پس از اجرای کامل تاسیسات و بسته شدن تمام اتصالات، اگر نیاز به تعمیر بود امکان باز کردن این خط برای تعمیر باشد.

مهره ماسوره فشار قوی دنده ای بین دو لوله قرار می گیرد و به علت سه تیکه بودن مهره ماسوره قابلیت تنظیم و باز و بسته شدن دارد و می توان خط لوله را باز کرد و تعمیرات را انجام داد .

درپوش فشار قوی دنده ای

درپوش فشار قوی دنده ای برای کور و مسدود کردن مسیر لوله کشی است.

چهار راه فشار قوی دنده ای

چهار راه فشار قوی دنده ای یا اتصال چهار راهه یک ورودی و سه خروجی دارد یا برعکس و این اتصال مانند سه راهی در لوله کشی کاربرد زیادی دارد.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757