لرزه گیر لاستیکی

تولید کنندگان لرزه گیر لاستیکی

ارتعاشات صنعتی ایران

ارتعاشات صنعتی ایران

لرزه گیر لاستیکی

لرزه گیر لاستیکی فلنجدار با توانایی مهار لرزش و ارتعاش سیستم در دو جهت عمودی و افقی به بالا بردن طول عمر سیستم پایپینگ کمک می کند.

لرزه گیر ابزاری برای جلوگیری از ارتعاش و لرزه های ناخواسته روی خطوط لوله است و نحوه کار آن بسیار ساده بوده مزیت مهم لرزه گیر لاستیکی نسبت به اتصالات آکاردئونی، قابلیت استفاده از آنها در محیط های بسیار خورنده است.

لرزه گیر لاستیکی از انتقال لرزش های به وجود آمده به سایر قسمت های خط جلوگیری می کند، چون تجهیزات دینامیکی موجود در خطوط لوله از جمله پمپ، کمپرسور، فن و توربین به علت حرکت داخلی لرزش ها یی را به خطوط لوله اعمال می کنند.

این لرزش ها باعث ایجاد صدا و استهلاک زودرس اقلام پایپینگی و ایجاد نشتی در محل اتصالات رزوه ای و فلنجدار می شود و برای مهار لرزش و ارتعاش ادوات روتاری داخل پروژه باید از لرزه گیرهای لاستیکی فلنجدار استفاده کرد.

لرزه گیر لاستیکی به صورت فلنجدار برای ادامه روند لوله کشی نیاز به دو عدد فلنج جوشی دارند که اتصال فلنجی برای تعمیر و نگهداری و تعویض لرزه گیرها گزینه مناسبی است، چون قابلیت باز و بسته شدن راحتی دارد که با چندین پیچ و مهره انجام می شود.

قیمت لرزه گیر لاستیکی مهاردار فلنجی

قیمت لرزه گیر لاستیکی که با سیستم اتوکلاو در هر اندازه و هر فشار کاری باشد با لرزه گیرهای مخصوص سفارشی تولید می شود، متفاوتند.

قیمت لرزه گیرلاستیکی که  تا 5 سال پس از فروش گارانتی داشته و مادام العمر تحت خدمات پس از فروش است کمی گران تر از سایر مدل ها می باشد.

قیمت لرزه گیر لاستیکی برخی مدل ها که تا 25 بار تحت فشار تست قرار می گیرند بالاتر بوده و برای فشار کاری PN10,PN16 قابل استفاده هستند، قوس حساب شده و مهندسی دارند و براساس این ویژگی گران ترند.

برخی لرزه گیرها، سبک وزن بوده، کیفیت خوبی داشته، بار کمتری را به سیستم و خط لوله تحمیل می کند که براساس کارکرد مطمئن در جابجایی های خطی  و خصوصیات می توان قیمت لرزه گیر لاستیکی را استعلام کرد.

قیمت لرزه گیر لاستیکی با استاندارد و سایزهای مختلف در لیست سایت ها وجود دارد. قیمت انواع لرزه گیز فلنجدار مهاردار، فلنجدار ساده، دوجداره جوشی، بدون مهار، مهاردار و کلاس 150 با برندهای مختلف متفاوتند.

انواع لرزه گیر لاستیکی

انواع لرزه گیر لاستیکی با توجه به حد تحمل فشاری و دمایی تقسیم بندی می شوند. برخی از آنها ساده و تنها تکه ای از یک لاستیک یا رابر هستند و برای نصب زیر پایه های موتورها، سانتریفیوژها، وسایل مکانیکی خط تولید، ماشین چاپ استفاده می شوند.

برخی انواع لرزه گیر لاستیکی پیچیده تر و دارای مدل های مختلفی با تحمل فشار بالا یا تالرنس بسیار زیاد برای لرزش های سنگین ساخته می شوند.

میله ای دو سر لرزه گیر را به یکدیگر وصل کرده، در مقابل کشش بیش از حد و فشار سیال مقاومت می کند که این قطعه مهار نام دارد.

انواع لرزه گیر شرکت ارتعاشات صنعتی ایران

شامل مدل های زیر است:

انواع لرزه گیر لاستیکی مهاردار برند ارتعاشات صنعتی ایران در سه رنگ زرد، آبی، قرمز یا ترکیب این دو رنگ(آبی-قرمز) تولید می شوند که رنگ آبی و زرد برای آب سرد، رنگ قرمز برای آب گرم و رنگ آبی- قرمز هم برای آب سرد و هم آب گرم استفاده می شود.

لرزه گیر لاستیکی مارک زرد که از آن برای نصب در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود و می تواند فشار 10 بار و دمای 60 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

لرزه گیر لاستیکی مارک آبی که برای نصب در سیستم های فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند فشار 16 بار و دمای 60 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

لرزه گیر لاستیکی مارک قرمز که برای نصب در سیستم های دما بالا کاربرد دارد و قادر به تحمل فشار 10 بار و دمای 90 درجه سانتی گراد است.

لرزه گیر لاستیکی دو مارکه آبی قرمز که  فلنجدار بوده، برای استفاده در سیستم های دما و فشار بالا طراحی و تولید شده است و می تواند فشار 16 بار و دمای 90 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

لرزه گیرلاستیکی دو قلو جدیدترین محصول شرکت ارتعاشات صنعتی ایران در رنگ بندی ها و سایزهای متنوع وجود دارد و دارای گارانتی طولانی مدت است.

میله های مهار لرزه گیر لاستیکی دو قلو به صورت اتوماتیک تغییر طول می دهد و دیگر نیاز به نصب در پروژه نیست، نصب میله مهار لرزه گیر لاستیکی باعث عدم کاربرد صد در صدی لرزه گیر می شود.

کاربرد لرزه گیر لاستیکی مهاردار فلنجی

کاربرد لرزه گیر لاستیکی بیشتر در صنایع شیمیایی، صنایع دریایی، صنایع تاسیساتی، صنایع غذایی، صنایع فولاد و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دیده می شود.

کاربرد لرزه گیر لاستیکی در پمپ ها است، با نصب لرزه گیر لاستیکی در خط ورودی و خروجی پمپ می توان از انتقال ارتعاش و لرزش به سایر بخش های مکانیکی جلوگیری کرد .

پمپ ها به علت حرکت دورانی باعث ایجاد ارتعاش می شوند و این ارتعاش ایجاد شده را به لوله هایی که به پمپ وارد یا از آن خارج می شود نیز وارد می کنند.

کاربرد لرزه گیر لاستیکی معمولا برای خطوط گاز و نفت مفید و قابل توجیه است، البته برای خطوط لوله آب که پمپ های پرفشار روی آنها نصب شده است نیز کاربرد دارند.

کاربرد لرزه گیر لاستیکی برای این است که ضربات مختلف سیال روی لوله و اتصالات نصب شده روی آنها کاهش پیدا کند. این دستگاه ضرباتی را که به ضربه قوچ مشهورند حذف می کند.

کاربرد لرزه گیر لاستیکی گاهی برای جلوگیری از هدایت الکتریکی است و در برخی از موارد لرزه گیرها در صنایع شیمیایی، دارویی، دریایی، تاسیساتی، فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد انواع لرزه گیر لاستیکی مهارداری برای سازه هایی مانند پل سازی و ساختمان سازی و همچنین ریل های راه آهن است که البته در بین محصولات خطوط لوله جایگاهی ندارند.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757