لوله و اتصالات پوش فیت

تولید کنندگان لوله و اتصالات پوش فیت

پلی ران

پلی ران اتصال

نیوفلکس

نیوفلکس

یزد بسپار

یزد بسپار

گروه صنعتی وحید

گروه صنعتی وحید

سوپر درین

سوپر درین

لوله و اتصالات پوش فیت

لوله و اتصالات پوش فیت فاضلابی همگی از یک طرف اورینگ هایی دارند که به راحتی به لوله دیگر وصل می شوند و نیاز به استفاده از دستگاه جوش وجود ندارد.

این نوع لوله و اتصالات اغلب هزینه های پایینی دارد و دلیل آن نیز عدم استفاده از اتصالات با جوش است و در لوله ساختمان ها کاربرد دارند دو نوع لوله پوش فیت و پلی اتیلنی که با یکدیگر در رقابتند.

لوله و اتصالات پوش فیت از جنس پلی پروپیلن هستند که دارای استحکام بالا بوده، در سیستم های فاضلابی با قیمتی بیشتر از لوله های پلی اتیلن انجام می شود و همین عامل سبب رقابت لوله های پلی اتیلنی و برتری بیشتری شده است.

این نوع لوله و اتصالات دارای تنوع بیشتری از اتصالات هستند و با توجه به وجود لوله های یکسر و دو سر سوکت، قدرت مانور بیشتری در زمان اجرا برای لوله کشی وجود دارد.

مکانیزم نصب لوله و اتصالات پوش فیت در مقابل انبساط و انقباض خط لوله مقاومند، در لوله های پلی اتیلن برای دفع انبساط و انقباض لوله ها از موفه استفاده می شود و در لوله های پلیکا نیز انبساط و انقباض لوله باعث خارج شدن محل اتصالات از آب بندی می شود.

مزیت لوله و اتصالات پوش فیت

مزیت این نوع لوله و اتصالات سهولت نصب و لوله کشی است، در این لوله ها برخلاف لوله های پلیکا نیاز به گرم کردن لوله و چسب برای اتصالات وجود ندارد و مانند لوله های پلی اتیلن نیاز به جوشکاری نیز ندارد.

یک مزیت دیگر این نوع لوله و اتصالات این است که سوکت های سر لوله و اتصالات پوش فیت به صورت فابریک روی لوله ها وجود دارد در صورتی که در لوله های پلیکا برای ایجاد سرهای نر و مادگی از گرما و آتش استفاد می شود.

درلوله های پلی اتیلن نیز باید لوله ها به هم جوش بخورد و با توجه به حساسیت بالای جوش لوله پلی اتیلن به گرد و غبار و چربی، اجرای جوش استاندارد کار دشواری است.

مزیت این محصولات این است که نسبت به لوله های پلیکا، مقاومت فیزیکی لوله های پوش فیت بیشتر بوده، شکنندگی آنها از لوله های پلیکا بسیار کمتر است.

لوله های پوش فیت در مقابل آتش سوزی  نسبت به لوله های پلیکا مقاومت بالایی دارند و لوله ها و ارینگ های آب بندی پوش فیت قدرت تحمل سیالات با PH  2 الیPH 12 را دارند.

قیمت لوله و اتصالات پوش فیت

قیمت لوله واتصالات پوش فیت شامل مواردی مانند لوله های دو سر سوکت پوش فیت، زانو کوتاه°87، رابط، سیفون یک تکه کوتاه، زانو بلند° 87، سه راه °45، درپوش تست، و علمک سیفون(رایزر) می شود.

عصایی پشت بام، زانو °67، زانو °45، سه راه تبدیل °87 ، دریچه بازدید، رابط بوگیر، چهار راه 67، سیفون سوکت دار، بست دیواری و ابزار پوش فیت عوامل تاثیرگذار روی قیمت لوله و اتصالات پوش فیت  هستند.

مواد اولیه در تولید لوله های پوش فیت ارزان تر از لوله های پلی اتیلن است و قیمت این نوع لوله و اتصالات بیشتر بوده و همین عامل استفاده از لوله های پلی اتیلنی را بیشتر می کند.

عمر مفید طولانی به دلیل مقاوم بودن لوله، اتصالات و حلقه های آب بندی در برابر ضربه، تنش های مکانیکی و حرارتی و مواد شیمیایی قیمت لوله واتصالات پوش فیت را متفاوت می کند.

سرعت و سهولت در نصب و اجرا و در نتیجه صرفه جویی در وقت و هزینه‌ های نگهداری و تعمیرات می تواند عامل مهمی در قیمت این نوع لوله و اتصالات باشد.

انواع سیستم لوله و اتصالات پوش فیت

انواع سیستم لوله و اتصالات پوش فیت دارای دو مدل کلی است؛ پوش فیت معمولی و پوش فیت بی صدا که هر کدام دارای مشخصات فنی و روش نصب منحصر به فردی هستند.

انواع این لوله و اتصالات دارای ویژگی عدم تحمیل بارهای اضافی به ساختمان  هستند که به دلیل کمی وزن و نبود نیاز به تقویت بخش های پذیرنده بار در ساختمان است و ایمنی در شرایط آتش سوزی دارند.

لوله های پوش فیت معمولی در بین انواع سیستم لوله و اتصالات پوش فیت کاربرد گسترده ای در ساختمان ها دارند و از نظر کیفیت جنس و مواد اولیه، طراحی، ساخت و نحوه نصب و اجرا نسبت به دیگر لوله و اتصالات فاضلابی برتری دارد.

لوله های پوش فیت بی صدا از انواع سیستم لوله و اتصالات پوش فیت بوده، از ساختاری تشکیل شده اند که می توانند از ورود صدا به درون محیط های ساختمانی جلوگیری کنند.

صدا در لوله های پوش فیت بی صدا از سطح ۶ تا ۱۷ دسی بل کاهش پیدا می کند و تا حدود زیادی صدای به وجود آمده درون این لوله ها به محیط درز نکرده و مناسب ساختمان های اداری و خانه ها خواهد بود.

کامپاوند لایه عایق درون لوله های پوش فیت است که به عنوان لایه بیرونی قرار گرفته و از خروج صدا به فضا جلوگیری می کند. دو لایه دیگر زیر کامپاوند قرار گرفته و به همین دلیل این نوع لوله ها، لوله های سه لایه نامیده می شوند.

لوله های پوش فیت بی صدا مانند لوله های پوش فیت معمولی بوده و تنها تفاوت آن ها در انتشار صداست و از لوله های پوش فیت بدون صدا می توان در فضاهایی که نیاز به کاهش نویز دارد، استفاده کرد.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757