اتصالات فشار قوی ساکت ولد

اتصالات فشار قوی ساکت ولد

اتصالات فشار قوی ساکت ولد یکی از دسته های اتصالات فلزی است و دارای یک فرورفتگی بوده که این فرورفتگی برای قرار گرفتن لوله در درون این نوع اتصالات است.

پس از قرار گیری لوله در درون اتصالات فشار قوی ساکت ولد اطراف لوله ها جوشکاری می شود و  این جوشکاری باعث می شود تا آب بندی و استحکام بیشتری داشته باشند.

این اتصالات مانند اتصالات دنده ای فشار قوی برای فشارهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد و براساس کلاس فشار دسته بندی می شوند.

کلاس های اتصالات فشار قوی ساکت ولد در سیستم های لوله کشی معمولا با رده 80 و XS کلاس های 3000، 6000 رده 160 و 9000 هستند.

این اتصالات برخلاف اتصالات جوشی درزدار و اتصالات مانیسمان معمولا برای سایزهای کوچک لوله استفاده می شوند.

در اتصالات ساکت ولد سر لوله از نوع تخت و سر مربوط به اتصال سوکتی است که سر P.E داخل سوکت قرار می گیرد و سپس دور تا دور بیرونی سوکت جوش می شود.

کاربرد اتصالات فشار قوی ساکت ولد

کاربرد اتصالات فشار قوی ساکت ولد زمانی است که کنترل نشتی و آب بند کردن و مقاومت سازه ای بالا برای طراحی مهم باشد.

کاربرد اتصالات ساکت ولد در سیستم های انتقال دهنده مواد اشتعال زا، سمی و گران قیمت که نشت کردن مجاز نباشد، است و مزایای این نوع اتصال آب بندی بسیار مطمئن است.

اتصالات فشار قوی ساکت ولد از جمله روش های اتصال لوله ها به یکدیگر هستند و کاربرد آن بیشتر در مورد لوله های با ضخامت و اندازه های کوچک است.

کاربرد اتصالات فشار قوی ساکت ولد در سیستم های آتش نشانی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پزشکی است و این اتصالات مطابق استاندارد ASME لوله متناظر و در همان سایز به کار می رود.

برای فضاهایی که نیاز به آب بندی دقیق و مطمئن است کاربرد اتصالات فشار قوی ساکت ولد  معنا پیدا می کند، چون دارای یک تورفتگی است که لوله درون آن قرار می گیرد و جوشکار تمام اطراف آن را آب بندی کرده، قابلیتی غیر قابل نفوذ به آن می دهد.

مزایای اتصالات فشار قوی ساکت ولد

یکی از مزایای اتصالات فشار قوی ساکت ولد این است که برخلاف اتصالات دنده ای دارای هیچگونه رزوه ای نیستند.

ابعاد و متریال اتصالات فشار قوی ساکت ولد مطابق استاندارد ASME B16.11 و ASTM A105,A182,A350 است.

برای اتصال اتصالات ساکت ولد به لوله، به آماده کردن و پخ زدن لوله قبل از جوشکاری نیاز است و هم محور کردن لوله با اتصال نیست که یکی از مزایای اتصالات فشار قوی ساکت ولد محسوب می شود.

جوشکار باید از ایجاد فاصله انبساطی 1.5 میلیمتری لوله و انتهای محفظه ساکت ولد مطمئن باشد.

یکی دیگر از مزایای اتصالات فشار قوی ساکت ولد این است که قیمت بسیار مناسب و مقاومت بالایی دارد و این موضوع باعث محبوبیت بیشتر این نوع اتصالات شده است.

از دیگر مزایای این اتصالات می توان به تضمین آب بندی آن اشاره کرد که برای انتقال انواع مواد پتروشیمی، سمی و خطرناک و غیره استفاده می شود.

زانوهای 45 و 90 درجه برای تغییر مسیر، سه راهی مساوی و نامساوی، مهره ماسوره، سه راه تبدیلی، ساکولت، بوشن تبدیلی، نیم بوشن، کپ و غیره از مهمترین اتصالات فشار قوی ساکت ولد می باشند، که در برند ها و کلاس های مختلف تولید می شوند.

یکی دیگر از مزایای این اتصالات این است که نسبت به اتصالات جوشی، دما و فشار بسیار بالاتری را تحمل می کنند. با توجه به جنس و کیفیت ساخت آنها قیمت اتصالات فشار قوی از اتصالات جوشی بسیار بالاتر است.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757