ابزار دقیق و اقلام کنترلی

تولید کنندگان ابزار دقیق و اقلام کنترلی

ویکا (WIKA)

ویکا (WIKA)

پکنز (PAKKENS)

پکنز (PAKKENS)

اقلام کنترلی

اقلام کنترلی شامل ابزارارآلات دقیق مهندسی است که برای کنترل دما، فشار، دبی و ارتفاع مایعات مورد استفاده قرار می گیرند.

اقلام کنترلی در سیستم های لوله کشی صنایع بزرگی مانند پتروشیمی، آب، گاز ، فاضلاب، انتقال سیالات سمی و حتی سیستم تاسیسات ساختمانی مانند شوفاژخانه و سیستم تهویه مطبوع کاربرد دارند.

اقلام کنترلی که در سیستم های لوله کشی به کار می روند شامل گیج فشار خشک، گیج فشار روغنی، ترموتر افقی، ترموتر عمودی، شیر سماوری و انواع لوپ می شود که هر کدام از آن ها وظایف مختص به خود را دارند.

انواع ترموتر یا دماسنج که برای اندازه گیری دما و حرارت در سیستم های پایپینگ به کار می روند، این دماسنج ها در دو نوع جیوه ای و الکلی عرضه می شوند و مهمترین تجهیزات اندازه گیری دمای سیالات هستند.

فروش اقلام کنترلی

فروش اقلام کنترلی با برند های معتبر و قابل اعتمادی مانند ویکا، پکنز، ساخت ایران و چینی انجام می شود و معمولا خریدار انواع اقلام کنترلی با برندهای معروف به قیمت و کیفیت توجه دارد.

فروش اقلام کنترلی مانند گیج فشار خشک و روغنی از سایر اقلام بیشتر، مهمتر و کاربردی تر در صنعت پایپینگ است و برای مشاهده میزان فشار ورودی در لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند.

فروش اقلام کنترلی مانند شیر سماوری هم جزو اقلام کنترلی پرمصرف در طراحی سیستم های پایپینگ است و برای کنترل جریان های ورودی و خروجی سیالات مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش آنلاین اقلام کنترلی شامل ابزارآلات تاسیساتی و لوله کشی توسط نمایندگی برند های مطرح و با کیفیت داخلی و خارجی انجام می شود.

با مراجعه به آدرس وب سایت نمایندگی ها می توانید با کیفیت ترین اقلام کنترلی را با پایین ترین قیمت موجود در بازار خریداری کنید.

انواع اقلام کنترلی

ترمومتر

یکی از انواع اقلام کنترلی ترمومتر یا همان دماسنج آنالوگ و درواقع ابزاری است که می توان با آن دمای یک جسم یا یک محیط را اندازه گیری کرد. معروف ترین برندهای ترمومتر، ایندومارت است.

ترمومتر یا همان دماسنج آنالوگ قالب‌های متفاوتی دارد و به شکل‌های مختلفی می‌ تواند درجه حرارت را اندازه گیری کند.

دماسنج‌ های جیوه ‌ای ساده ‌ترین نوع دماسنج‌ ها هستند که معیار اندازه گیری آنها، تغییر حجم جیوه در اثر گرماست و این اصل در ترمومترهای آنالوگ نیز به کار گرفته شد.

گیج فشار

گیج فشار یکی دیگر از انواع اقلام کنترلی است که در صنایع فرآیندی و سیستم های کنترلی، نیروی وارد شده به یک سطح معین یا همان فشار را اندازگیری دقیق می کند.

اندازه گیری فشار در دیگ های بخار، فشار ورودی و خروجی توربین ها، پمپ ها و کمپرسورها، مخازن و لوله ها اهمیت فراوانی داشته و از ترکیدن و نشت مواد و ایجاد آتش سوزی در محیط های پر خطر جلوگیری می کند.

اندازه گیری فشار به عنوان یکی از روش های کم هزینه و پرکاربرد برای محاسبه سطح و دبی سیال مایع، موجب افزایش سهم سنسورهای فشار نسبت به دیگر سنسورها در یک واحد صنعتی شده و اهمیت آشنایی با نحوه عملکرد آنها را دو چندان می کند.

برخی از انواع اقلام کنترلی فقط برای نمایش فشار در محل مورد استفاده قرار گرفته و برخی دیگر امکان ارسال سیگنال های الکتریکی و پنوماتیکی به اتاق کنترل را دارند.

همه فشارسنج ها دارای سه قسمت اصلی بوده و تفاوت آنها در روش اندازه گیری و تجهیزات جانبی است که عملکرد دستگاه با توجه به جایگاه و کاربرد آنها تعیین می شود.

این سه قسمت شامل:

حسگر

به عنوان سنسور و براساس تغییرات فشار پارامتری مشخص از آن تغییر می کند.

مبدل

که کار تبدیل یک پارامتر فیزیکی به جریان الکتریکی یا انرژی مکانیکی قابل سنجش را انجام می دهد.

فرستنده

که نقش ارسال سیگنال الکتریکی یا پنوماتیکی به اتاق کنترل یا تجهیزات کنترلی را دارد و در گیج فشار مورد استفاده قرار نمی گیرد.

اگر فشار هوا را به عنوان یک نقطه مرجع قرار بدهیم، در صنعت  سه نوع فشار قابل اندازه گیری است:

Gauge Pressure

Absolute Pressure

Differential Pressure

براساس شرایط سیال در هنگام اندازه گیری (ساکن، حرکت یکنواخت یا سرعت متغیر) فشار استاتیک و دینامیک برای سیال قابل اندازه گیری است.

از نظرعملکرد فشارسنج ها به شش دسته تقسیم می شوند:

گیج های فشار Pressure Gauge

این فشارسنج یکی از قدیمی ترین فشار سنج های صنعتی است و دارای قیمت مناسب و دقت قابل قبولی است (در حدود یک درصد محدوده اندازه گیری ) و از پر مصرف ترین تجهیزات اندازه گیری فشار نیز به حساب می آید.

این نوع فشارسنج ها با تغییر حالت المنت اندازه گیری که در اثر تغییر فشار به وجود می آید وانتقال آن (به صورت مکانیکی ) به عقربه متصل به صفحه مدرج؛ فشار سیال را اندازه گیری می کند.

بر اساس نوع المنت فشارسنج ها دسته بندی می شوند:

Bourdon Tube Pressure Gauge

Diaphragm Pressure Gauge

Bellows pressure gauge

مانومتر

یکی دیگر از انواع اقلام کنترلی مانومتر که به نام فشارسنج اولیه معروف است و ساختار آن شیشه ای محکم بوده، دارای صفحه ای است که برحسب اینچ ، سانتی متر یا میلی متر مدرج شده و مایع درون آن ها معمولا آب یا جیوه است.

از مانومتر برای اندازه گیری فشارهای کم استفاده می شود که برای خواندن فشارهای خیلی کم نوع آبی آن بیشتر کاربرد دارد.

فشارسنج دیجیتال

از انواع اقلام کنترلی می توان به فشارسنج دیجیتال اشاره کرد که دقت بالا و قابلیت کالیبراسیون داشته و با این ویژگی ها از سایر فشارسنج ها تمایز دارد.

بعضی از انواع فشارسنج های دیجیتال قابلیت ثبت فشار در حافظه داخلی دستگاه را داشته و می توان از آنها به عنوان سوییچ هم استفاده کرد.

ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار نیز از انواع اقلام کنترلی و در مواقعی کاربرد دارد که دقت بسیار بالا(۰٫۰۵ درصد رنج اندازه گیری) مورد نیاز باشد و ارسال سیگنال به اتاق کنترل ضروری به نظر برسد.

روش اندازه گیری در این نوع تجهیزات معمولا از طریق اثر پیزو رزیستور( مقاومت های قرارداده شده روی دیافراگم) است که برای تعیین کشش ناشی از فشار اعمالی استفاده می شود.

انواع تکنولوژی ‌های معمول سیلیکون (مونو کریستالی)، در یک ساختار مدار پل وتستون اتصال دارند تا خروجی سنسور را بیشتر کنند. این روش با اندازه گیری فشار مطلق، گیج، خلا و فشار تفاضلی منطبق می شوند.

بعضی از این تجهیزات از تکنولوژی هایی مانند پیزو الکتریک، خازنی، الکترو مغناطیسی، نوری، پتانسیو متری، رزونانس، دما و یونیزاسیون برای اندازه گیری فشار بهره می برد.

ترانسمیتر اختلاف فشار

ترانسمیتر اختلاف فشار از دیگر انواع اقلام کنترلی و دارای سیستم عملکردی مشابه سیستم های ترانسمیترهای فشار بوده، با این تفاوت که این اقلام با اندازه گیری اختلاف فشار بین دو نقطه قابلیت اندازه گیری سطح مایعات یا دبی آنها را باOrifice Plate  دارد.

سوییچ فشار

سوییچ فشار یکی از انواع اقلام کنترلی برای تنظیم فشار مخازن یا جلوگیری از افزایش فشار در محیط های تحت فشار در صنعت ‏کاربرد داشته و در دو نوع دیجیتالی و مکانیکی است.

برای انتخاب یک فشار سنج مناسب باید به نوع فشار (مثبت یا منفی و نسبی یا مطلق بودن )، محدوده و دقت مورد نیاز اندازه گیری، نوع خروجی مورد نیاز و میزان خورندگی سیال عبوری توجه داشت.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757