لوله سیاه درزدار

تولید کنندگان لوله سیاه درزدار

لوله سیاه درزدار

لوله سیاه درزدار در دو نوع سنگین و سبک با ویژگی های خاص تولید شده و دارای سایزهای 1، 2 و 3 اینچی و تقریبا با وزن های 5 تا 7 کیلوگرم موجود است.

لوله سیاه درزدار سنگین که با وزن های 7 تا 152 کیلوگرم موجود بوده و سایزهای 2/1 تا 8 اینچ و با ضخامت بدنه  5/2 تا 8/4 میلی متر وجود دارد.

این لوله نوعی لوله فولادی است که در متراژهای 6 و بالاتر تولید شده و در متراژهای مختلف نیز قابل سفارش است.

لوله سیاه درزدار در انواع داخلی و خارجی موجود بوده و انواع مرغوب این لوله ها دارای نشان استاندارد ملی و بین المللی هستند.

ماده اولیه این لوله ورق بوده و از جوش دادن دولبه ورق، تولید می شود. این نوع لوله روش های تولید متفاوتی دارد که باتوجه به روش تولید نام گذاری می شود.

اگر در تولید این لوله از روش جوش مستقیم استفاده شود، لوله درز مستقیم و اگر از روش جوش مارپیچ استفاده شود، لوله درز مارپیچ یا اسپیرال نامیده می شود.

قیمت لوله سیاه درزدار

قیمت لوله سیاه درزدار بر اساس ضخامت و طول آن متفاوت است. از آنجا که ماده اولیه آن ورق است و از طریق جوش تولید می شود، نسبت به لوله مانیسمان هزینه ساخت پایین تری دارد.

قیمت لوله سیاه درزدار مستقیم با سایز و ضخامت‌های مختلف  محاسبه و تعیین می شود که در سایت های مختلف به شکل لیست های مشخصی قابل مشاده است.

قیمت این لوله در انواع لوله های درز مستقیم شامل لوله های درزدار صنعتی، لوله درزدار تست آب، لوله های گازی؛ گاز خانگی و API با سایزها و ضخامت های مختلف متفاوت است.

قیمت لوله سیاه درزدار با توجه به برند، آلیاژهای به کار رفته در آن، کیفیت متریال ها و روش تولید مختلف است و برای اطلاع از  آن به لیست قیمت توجه کنید.

کاربرد لوله سیاه درزدار

کاربرد لوله سیاه درزدار انتقال گاز، آب یا سایر مایعات در محیط های کم فشار یا با فشار متوسط است، مانند سیستم انتقال آب، سیستم فاضلاب، لوله کشی نفت و گاز، خدمات حفاظت از آتش و غیره.

کاربرد این لوله زیاد است و مصارف ساختمانی دارد، از آنجا که این لوله ها معمولا برای کاردر فشار پایین طراحی شده اند، بیشتر در موتورخانه و لوله کشی شوفاژ در ساختمان ها به کار می روند.

به طور کلی این لوله زیرمجموعه لوله های فولادی بوده و دارای کاربرد متفاوتی است. این نوع لوله ها در دو نوع API و سنگین تولید و عرضه می شوند.

کشتی سازی، تونل و معدن، پایه های پل ها و اسکله ها،  ستون گذاری در ساختمان ها و نرده ها و صنایع مبل سازی، ساخت مصنوعات و سازه های فلزی و … کاربرد لوله سیاه درزدار محسوب می شوند.

لوله سیاه درزدار سپنتا

لوله سیاه درزدار یا لوله فولادی درزدار سپنتا در نوع سبک و براساس استاندارد DIN 2440 ساخته می شود و می تواند برای انتقال انواع سیالات مانند گاز، روغن و آب مورد استفاده قرار بگیرد.
برای تولید لوله سیاه درزدار سپنتا ابتدا ورق فلزی گرما کاری فرم دهی می شود و سپس درز جوش آن به روش های جوشکاری مستقیم و جوشکاری درزدار انجام می شود.

این نوع لوله به عنوان لوله گازی نیز می تواند استفاده شود که معمولا همراه با اتصالات سیاه درزدار در سیستم لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله سیاه درزدار سپنتا می تواند با استفاده از فلز روی پوشش داده شده و تبدیل به لوله گالوانیزه شود و در انتقال آب آشامیدنی مورد استفاده قرار بگیرد.

برای تولید این لوله برخلاف لوله مانیسمان از درز جوش استفاده می شود و به همین دلیل قیمت پایین تری نسبت به لوله مانیسمان دارد.

لوله سیاه درزدار سپنتا در دو نوع درز مستقیم و درز اسپیرال تولید می شود که لوله های درز اسپیرال برای سایزهای بزرگ کاربرد دارد.

تولید لوله سیاه درزدار

تولید لوله سیاه درزدار باتوجه به کاربرد و سایز آن به سه روش مختلف انجام می شود، لوله درز جوش به صورت اسپیرال SAW، لوله درز با جوش فیوژن EFW و لوله با درز با جوش مقاومت الکتریکی ERW.

تولید این نوع لوله که به وسیله جوشکاری مقاومت الکتریکی تولید می شود، لوله ERW است و لوله هایی که به وسیله جوش کاری ذوبی الکتریکی ساخته می شوند لوله های EFW نام دارند، به این لوله ها، لوله های درز مستقیم و درز مخفی گفته می شود.

تولید لوله سیاه درزدار با قطر بالاتر نیز می تواند هم به صورت ERW و EFW باشد، یعنی به صورت جوشکاری قوسی زیر پودری یا SAW ساخته شود.

یکی دیگر از روش های تولید لوله جوش یا لوله سیاه درز دار جوشکاری با فرکانس بالا است که به صورت اختصاری HWF نامیده می شود و با تکنولوژی و فناوری پیشرفته انجام می شود.

لوله HWF بعد از جوشکاری تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد که هیچ گونه مارتنزیت بدون کنترلی باقی نماند و فلش جوش می تواند از هر دو سمت داخلی و خارجی خارج شود.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757