فلنج دنده ای

تولید کنندگان فلنج دنده ای

فلنج مشهد

فلنج مشهد

فلنج ساخت ایران

فلنج ساخت ایران

فلنج دنده‌ ای

فلنج دنده ای یا همان رزوه ای که یکی از انواع فلنج ها و به دو صورت گالوانیزه گرم و سرد است که باعث اتصال شیرآلات و لوله ها در صنعت می شود.

یکی از ویژگی های این فلنج این است که دیگر نیازی به جوشکاری نیست و فلنج روکار برای لوله های دارای قطر۱ تا ۱-۲ مورد استفاده قرار می گیرد.

آب بندی بین دو فلنج توسط گسکت که در بین آنها قرار داده می شود انجام می گیرد، جنس این فلنج از فولاد و آلیاژهای آن یا از چدن و سایر مواد ساخته می شود.

مطابق استاندارد، مشخصات فلنج باید روی آن حک شود که این مشخصات شامل چندین موارد است.

نام تجاری تولید کننده، سایز اسمی لوله، مقدار فشار قابل تحمل، شکل سطح فلنج، سوراخ ها، مواد تشکیل دهنده و کد مربوط به عملیات حرارتی صورت گرفته روی آن، قطر اسمی فلنج برابر قطر لوله ای است که فلنج به آن وصل می شود.

این مدل فلنج بسته به نوع جنس متناسب با فشاری که تحمل می کند به کلاس های مختلف مانند ANSI B16.34، مطابق استاندارد ISO، بر اساس استاندارد API6A-6B-6BX تقسیم می شود.

قیمت فلنج دنده‌ ای

قیمت فلنج دنده ‌ای با سایز و ضخامت‌ های مختلف، در سایت های فروش قابل مشاهده است، فلنج دنده ‌ای در استاندارد P16  موجود است و فلنج دنده ‌ای با جنس فولادی طبق سفارش مشتری عرضه می شود.

این فلنج تحت شرایط و عوامل خاصی متغیر است، درون این فلنج ها رزوه کار شده و لوله می تواند درون آن پیچ شود.

از مزایای این فلنج عدم احتیاج آنها به جوشکاری است که  در صورت لزوم و فشار های بالا می توان از جوش در آنها استفاده کرد.

با توجه به کاربرد فراوانی که این فلنج ها دارند قیمت فلنج دنده ای به انتخاب مشتری بستگی دارد و در فشارهای بالا باید محصول مورد نظر و مناسب را با کارشناسان مطرح و سفارش داد.

مشخصات و ویژگی‌ های این فلنج اعم از نوع، سایز، حالت، استاندارد، محل بارگیری و تحویل قیمت این مدل فلنج اعلام می شود.

قیمت فلنج دنده ‌ای نسبت به موارد مشابه خود بسیار مناسب است و استفاده از آن مقرون به صرفه  است و با توجه به نوسانات بازار، قیمت نهایی آن را به صورت آنلاین از کارشناسان بپرسید.

کاربرد فلنج دنده ای

کاربرد فلنج دنده ای در لوله کشی های کشاورزی صنعتی  بوده و از آن ها می توان در در لوله هایی با اندازه و سایز مختلف بدون جوش دادن استفاده کرد.

کاربرد این نوع فلنج فولادی برای زمانی است که فشار و دما زیاد است و همین طور امکان جوشکاری وجود ندارد، می توان از آن استفاده کرد.

کاربرد این فلنج برای اتصالاتی است که قطر کوچکی دارند و این فلنج ها در مکان هایی که ممکن است با جوشکاری انفجار صورت گیرد و جوش دادن خطرناک است استفاده می شود.

در اتصال این فلنج باید از نوار تفلون مخصوص برای آب بندی رزوه ها استفاده کرد، برای خطوط فشار پایین و غیرسمی و غیر اشتعالزا استفاده می شود.

در صنایع از این نوع فلنج برای سرویس های آب آشامیدنی و مصارف شستشو استفاده می شود که براساس استاندارد ASME B16.5 تولید می شود.

مزایای فلنج دنده ای

یکی از مزایای این فلنج هزینه کمتر، راحتی نصب و سرعت اتصال بالای آن است.

فلنج دنده ای شبیه به SLIP ON است با این تفاوت که به جای جوش از رزوه استفاده می شود و این نکته یکی از مزایای فلنج دنده ای محسوب می شود.

یکی دیگر از مزایای این فلنج که می توان اشاره کرد مناسب بودن برای شرایطی که جوشکاری ممکن نیست (خطر انفجار یا نشت مواد سمی و…) وجود دارد.

برای مصارف معمولی و در سایز لوله های با قطر کم ایده آل است و این مورد نیز از مزایای این فلنج محسوب می شود.

شاید بتوان گفت مهمترین مزایا فلنج دنده ای این است که در شرایط دمای محیطی می توانند در فشارهای بسیار بالا مورد استفاده قرار بگیرند.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757