لوله و اتصالات پلی اتیلن پیچی

تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن پیچی

پلی رود اتصال

پلی رود اتصال

پلی ران

پلی ران اتصال

لوله و اتصالات پلی اتیلن پیچی

لوله و اتصالات پلی اتیلن پیچی یا رزوه ای به اتصالاتی گفته می شود که بدون نیاز به جوش و از طریق مادگی لوله‌ ها را به یکدیگر متصل می‌ کنند.

اتصالات پلی اتیلن به سه نوع کلی اتصالات پلی اتیلن جوشی، اتصالات پلی اتیلن پیچی و فشاری تقسیم می ‌شوند.

از اتصالات پلی اتیلن پیچی در پروژه‌ های کوچک با خطوط لوله سایز پایین استفاده می ‌شود.

استفاده از این نوع اتصالات به خاطر نحوه بستن آنها به لوله پلی اتیلن، در سایزهای بزرگ امکان ‌پذیر نیست و نگه داشتن لوله و جلوگیری از حرکت آن در این نوع اتصالات وظیفه اسپیلت است.

انواع اتصالات پلی اتیلن پیچی شامل اتصال ماده، اتصال نر، اتصال فلنچدار، رابط پلی اتیلن، تبدیل پلی اتیلن، سه راه مساوی، زانو مساوی، زانو ماده، زانو نر، سه راه ماده، سه راه نر، درپوش انتهایی و سه راه تبدیل می شود.

هر چند اتصالات جوشی قیمت بسیار پایین ‌تری داشته و مقرون به صرفه هستند، اما در پروژه‌ های کوچک، حمل و نقل یا کرایه دستگاه جوش پلی اتیلن و استخدام نیروی ماهر برای کار با آن مقرون به صرفه نیست.

قیمت اتصالات پیچی پلی اتیلن

قیمت اتصالات پیچی پلی اتیلن با توجه به استاندارد ملی ایران و با توجه به نشان کیفی محصول، برند، اعتبار کارخانه تولید کننده، کیفیت و خلوص متریال به کار رفته مورد بررسی و تعیین می شود.

قیمت اتصالات همراه با اتصالات پلی اتیلن شناسنامه دار  دارای ضمانت و گارانتی در بازار عرضه می شوند، برای خرید مطمئن ترین نوع اتصالات لوله پلی اتیلن هستند.

قیمت اتصالات پیچی پلی اتیلن و اتصال لوله پلی اتیلن به صورت مستقیم به لوله یا اتصالات دیگر یا برای اندازه گیری و تنظیم جریان داخل سیستم لوله کشی محاسبه و اعلام می شود.

یکی از مهمترین ویژگی این نوع اتصالات قیمت مناسب و مقرون به صرفه و پس از آن سرعت در نصب و اجرا و مقاومت بالای آنها می باشد.

نصب اتصالات پلی اتیلن پیچی

مهمترین ویژگی نصب اتصالات پیچی پلی اتیلن پیچی که آنها را از اتصالات جوشی متمایز می ‌کند، قابلیت استفاده چندین مرتبه از آنها است.

پس از نصب این نوع اتصالات در یک پروژه، می توان آنها را دوباره جدا کرد و در جای دیگری از آنها استفاده کرد.

قبل از نصب این نوع اتصالات پلی اتیلن باید انتهای لوله‌ های پلی اتیلن مورد نظر را کاملا تمیز کرده، سپس قطعات اتصال را به ترتیب روی لوله نصب کنید.

قبل از محکم کردن مهره‌ ها، از جا افتادن صحیح تمامی قطعات اطمینان حاصل کنید.

و برای بستن اتصالات پلی اتیلن پیچی از آچاری استفاده کنید که طول دسته آن از ۴۶ سانتیمتر بیشتر نباشد تا به بدنه اتصالات آسیبی نرسد.

این نوع اتصالات در سیستم های لوله کشی برای اتصال مستقیم لوله ها یا بخش هایی از لوله برای انطباق با اندازه های مختلف تبدیل، زانو، سه راهی و…یا برای موارد دیگری مانند تنظیم یا اندازه گیری جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرد .

کاربرد اتصالات پلی اتیلن پیچی یا مکانیکی

کاربرد اتصالات پلی اتیلن پیچی یا مکانیکی برای همه لوله های پلی اتیلن نرم با قطر خارجی ۲۰ تا ۱۲۵ میلی متر است و در شبکه توزیع آب و کشاورزی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد این نوع اتصالات پلی اتیلن در آبرسانی و سیستم‌ های آبیاری تحت فشار قطره ‌ای و بارانی است و شامل اجزایی مانند ۱- بدنه ۲- سرپیچ ۳- اسپلیت رینگ ۴- بوشینگ ۵- اورینگ می باشد.

کاربرد این نوع اتصالات برای انواع لوله‌های پلی اتیلن نرم با قطر خارجی ۲۰ الی ۱۲۵ میلی متر است و در صورت آسیب بسیار ساده قابل تعویض هستند.

در صنایع گاز رسانی با نام اتصالات الکتروفیوژن، لوله کشی فاضلاب های شهری، صنعتی و ساختمانی و در پروژه های کوچک که نیاز به لوله های سایز پایین دارند، کاربرد این نوع اتصالات مطرح است.

کاربرد اتصالات پلی اتیلن پیچی برای وصل کردن لوله های پلی اتیلن، بستن انتهای لوله ها به وسیله درپوش های پیچی، تغییر سایز لوله های پلی اتیلن، آب بندی، اتصال پمپ به لوله ها در ساختمان های چندین طبقه، اتصالات مخصوص سیفون ها است.

ویژگی اتصالات پلی اتیلن پیچی

ویژگی اتصالات پلی اتیلن پیچی این است که در مقابل مواد شيميايی و زنگ زدگی، شكستگی و ترك خوردگی ناشی از فشار یا ضربه، خوردگی و ساييدگی، ارتعاشات ناشی از زمين لرزه مقاوم است.

ویژگی لوله و این نوع اتصالات صیقلی و صاف بودن جداره خارجی و داخلی، کم بودن افت فشار ناشی از اصطکاک سطح داخلی، عدم رسوب گيری، انعطاف پذيری بالا، هزینه کم وسرعت بالا نصب و اجرا و عدم نیاز به ماشين آلات سنگین برای اجرا می باشد.

مواد اولیه این نوع اتصالات شامل بدنه پلی پروپیلن کوپلیمر های گرید، سرپیچ از جنس پلی پروپیلن کوپلیمر های گرید، اسپلیت جنس پلی استال، بوشینگ جنس پلی اتیلن، اورینگ جنس نیتریت رابر است.

ویژگی مواد اولیه این نوع اتصالات این است که متشکل از رینگ تقویت از جنس گالوانیزه از سایز ۱ تا ۴ اینچ و پیچ ها و مهره ها از جنس گالوانیزه است.

ویژگی این نوع اتصالات را می توان امنیت سیستم لوله کشی، دوام و عمر بالا، استحکام اتصالات، مقاوم دربرابر حرارت  بالا تا 80 درجه سانتی گراد، مقاوم در برابر فشارهای بالا و کاملا بهداشتی برشمرد.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757