لرزه گیر آکاردئونی

تولید کنندگان لرزه گیر آکاردئونی

ارتعاشات صنعتی ایران

ارتعاشات صنعتی ایران

لرزه گیر آکاردئونی

لرزه گیر آكاردئونی در Ducting و Piping و صنایع مختلف برای جذب تغییرات ابعادی به كار می‌ رود و حداکثر فشار کاری که برخی از این لرزه گیرها می توانند تحمل کنند، تا 16 bar است.

از این نوع لرزه گیر می توان در دمای خیلی پایین 80- درجه سانتیگراد و همچنین در دمای خیلی بالا 800 درجه سانتیگراد به درستی استفاده کرد.

لرزه گیر آکاردئونی شامل انواع لرزه گیرهای با اتصال مهاردار و بدون مهار، رزوه دار و فلنجی است و جنس آن از ورق استنلس استیل بوده و در ساخت آن از آلیاژهای پایه نیکل با ضخامت های 0/4 تا 6 میلی متر استفاده می شود.

این نوع لرزه گیر وزن کم داشته، مقاوم در برابر سیکل های مداوم بوده و قابلیت جذب صدا دارد و از ضایعات وارد شده به لوازم و تأسیسات در اثر فشار انبساطی و انقباضی جلوگیری می کند.

لرزه گیرها وظیفه کنترل ارتعاشات، لرزش و همچنین مهار تغییر طول لوله فلزی را دارند،  که در این بین این نوع لرزه گیر انقباض و انبساط ناشی از حرارت و برودت را جذب و برطرف می کند.

در طراحی سیستم لوله کشی پروژه این نکته مهم است که از لرزه گیر برای مهار ارتعاش استفاده خواهد شد یا برای مهار تغییر طول لوله؟ میزان دما و فشار کاری سیستم پایپینگ یا نوع اتصال نیز حائز اهمیت است.

قیمت لرزه گیر آکاردئونی

قیمت لرزه گیر آکاردئونی براساس جنس این نوع اتصالات فلنجی با توجه به نوع سیال ، دما و شرایط محیطی که در آن نصب خواهد شد، تعیین می شود.

قیمت لرزه گیر آکاردئونی را می توان براساس نوع برند، نوع ساخت، متریال به کار رفته، نوع اتصالات، فشار کاری، سایز و موارد کاربرد آن تعیین کرد.

قیمت این نوع لرزه گیر روزانه براساس نوسانات و تغییرات موجود روزانه اعلام می شود و با توجه به کیفیت لرزه گیرها باید مناسب و به صرفه باشد.

خصوصیاتی مانند تحمل درجه حرارت، فشار و جذب حرکت های محوری، جانبی و زاویه ای عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت لرزه گیر آکاردئونی است.

با توجه به قطعات تشکیل دهنده و تست های گوناگونی که روی انواع لرزه گیرهای آکاردئونی انجام می شود، قیمت این نوع لرزه گیر تعیین و محاسبه می شود.

انواع لرزه گیر آکاردئونی

انواع لرزه گیر آکاردئونی یا اتصالات آکاردئونی به شرح زیر است:

اتصالات آکاردئونی محوری – اتصالات آکاردئونی جانبی – اتصالات آکاردئونی زاویه ای – اتصالات آکاردئونی چند منظوره – اتصالات آکاردئونی 4 گوش یا مستطیل

انواع لرزه گیر یا اتصال آکاردئونی به سه روش به لوله فلزی متصل می‌ شود که عبارتند از:

اتصال جوشی لرزه گیر آکاردئونی

که در این نوع اتصال به لوله فلزی جوش داده می ‌شود که نوع جوشکاری آن به صورت Butt Weld است.

اتصال رزوه ‌ای لرزه گیر آکاردئونی

که در این نوع اتصال به صورت دنده ‌ای با اتصال به لوله گالوانیزه و با سردنده مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

اتصال دنده‌ ای لرزه گیر آکاردئونی

دارای محدودیت سایز تا 2/1 اینچ بوده و به صورت روپیچ دنده شده است.

لرزه گیر آکاردئونی فلنج دار پرکاربرد ترین نوع از اتصال آکاردئونی مدل فلنج دار آن است که به واسطه پیچ و مهره به دو فلنج جوشی دیگر متصل می ‌شود.

قسمت های تشکیل دهنده لرزه گیر آکاردئونی

بلوز: قسمت انعطاف پذیر اتصال آکاردئونی است که قابلیت انجام انعطاف مورد نظر را دارد.

لوله: لوله یکی از قسمت های تشکیل دهنده لرزه گیر آکاردئونی است که از انعطاف بالایی برخوردار است.

طوق: در اتصالات فلنجدار، طوق رابط بین فلنج و بلوز بوده و در اتصالات جوشی به صورت مستقیم به خط لوله متصل می شود.

فلنج: فلنج برای اتصال لرزه گیر آکاردئونی به فلنج متقابل کاربرد دارد.

غلاف داخلی: در صورتی که سرعت سیال بالا باشد، استفاده از غلاف داخلی موجب می شود حرکت سیال در درون پرچ ها کم و جریان آرام می شود.

در غیر این صورت پدیده توربولانس جریان سیال در داخل لوله به وجود می آید که موجب سر و صدا، افت فشار، سایش و افزایش دما می شود.

پایه روپوش: نگهدارنده روپوش است.

روپوش: برای ایمن نگه داشتن بلوز از آسیب های ناشی از عوامل خارجی یا پیشگیری از پاشیده شدن سیال در صورت نشت احتمالی، از بلوز استفاده می شود.

میل مهار: از قطعاتی که دارای حرکات جنبی یا زاویه ای هستند، محافظت می کند، همچنین از جنبش ناگهانی قطعاتی که دارای حرکت محوری هستند، جلوگیری می کند.

پایه میل مهار: برای محافظت از میل مهار استفاده می شود.

رینگ تنظیم کننده: در مواردی که فشار بالا باشد، برای تقویت بلوز از این رینگ ها استفاده می شود. این قطعات علاوه بر تقویت، میزان حرارت پره ها را نیز تنظیم می کنند.

پایه رینگ: نگهدارنده رینگ های انتهایی است.

پایه لوله: نگهدارنده صفحات لولا در قطعات لولایی و گاردانی است.

لوله: اجازه حرکت زاویه ای را در یک صفحه، به قطعات لولایی و در تمامی جهات گاردانی می دهد.

لولا: لولا صفحه ای است که قطعات گاردانی روی آن پین می شوند.

پین: در قطعات لولایی و گاردانی، در محل اتصال لولاها قرار می گیرد.

کاربرد لرزه گیر آکاردئونی

کاربرد لرزه گیر آکاردئونی در سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع، انواع نیروگاه های بخار، سیکل ترکیبی، برق آبی و هسته ای، پالایشگاه های نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع فولاد، صنایع سیمان و مبدل های حرارتی است.

سایر کاربرد این نوع لرزه گیر می توان به استفاده از آنها در صنایع چوب و کاغذ و خروجی اگزوز موتورهای احتراقی نیز اشاره کرد.

سیال جاری درون لوله و اتصالات می‌ تواند دمای خود را به لوله فلزی منتقل کند و در نتیجه لوله فلزی دچار تغییر دما می‌ شود که این تغییر دما باعث ایجاد انبساط و انقباض در لوله می‌ شود.

انقباض و انبساط در طول لوله هرچند کوچک و میلیمتری باشد، تنش فشاری و کششی در طول لوله و محل ساپورت لوله فلزی را  موجب می‌شود، کاربرد این نوع لرزه گیر تغییر طول مهار کننده انبساط و انقباض خط لوله فلزی است.

اتصالات آکاردئونی دارای تحمل درجه حرارت، فشار بالا و جذب حرکت های محوری، جانبی و زاویه ای است و کاربرد این نوع لرزه گیر در سیستم های مختلف Piping و Ducting در صنایع مختلف توجیه می شود.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757