عایق رولی الاستومریک

تولید کنندگان عایق رولی الاستومریک

کافلکس (K-FLEX)

کافلکس (K FLEX)

عایق رولی الاستومریک

عایق رولی الاستومریک در حالت کلی عایق های انعطاف پذیر سلول بسته، برای جلوگیری از تبدیل ناخواسته گاز یا بخار به مایع و از بین رفتن انرژی در مجاورت سرمای شدید، تهویه مطبوع و انتقال آب سرد مصرفی به کار می روند.

انواع عایق رولی الاستومریک در موارد مختلفی از قبیل انتقال آب داغ خانگی تا تجهیزات اصلی مکانیکی ساختمانی نظیر کولرهای آبی، چیلرها و تجهیزات انتقال هوا استفاده می شود.

این عایق تاثیرغیرمستقیم در صرفه جویی مصرف انرژی و منابع طبیعی، کاهش گازهای گلخانه ای در هنگام هدر رفت انرژی دارد که فاکتور مهمی برای حفظ محیط زیست به شمار می رود.

این محصول براساس ترکیبی از پلی وینیل کلراید و نیتریل بوتادین رابر به همراه نوعی ماده شیمیایی دمنده ساخته می شود.

فرآیند تولید این عایق با مخلوط کردن مواد پایه، اکستروژن یا شکل دهی و گرم کردن است و مرحله گرمایش با کمک جوش القایی تجزیه شده و از طرف دیگر با تجزیه ماده دمنده شیمیایی، گازهای نیتروژن تولید می شود.

مزایای عایق رولی الاستومریک

مزایای عایق رولی الاستومریک این است که ضد حریق و نسوز، ضد آب و دارای ساختار سلولی بسته، عایق صوتی و دارای ساختار سلولی بسته، است.

عمر مفید بسیار بالا، مناسب برای انواع شرایط آب و هوایی، ضریب انتقال حرارت بسیار ناچیز، سرعت بالا در نصب و اجرا، محافظت در برابر خوردگی بین عایق و لوله، عایق خود چسب و فوم چسب دارنیز از مزایای عایق رولی الاستومریک است.

از مزایای این عایق می توان به مواردی مانند سازگاری با محیط زیست، مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش، قابلیت رنگ پذیری اشاره کرد.

از مزایای عایق رولی الاستومریک این است که به دلیل ساختار سلول بسته، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب، آلودگی و گرد و خاک دارد.

از مزایای این محصول می توان به مقاومت در برابر روغن، ازن و خاصیت ترکیب پذیری مناسب با پوشش های چسبی اشاره کرد.

سایر مزایای این عایق این است که قابلیت استفاده در محدوده دمایی از 70 درجه سانتیگراد زیر صفر تا 120 درجه سانتیگراد را دارد.

نصب عایق رولی الاستومریک

نصب عایق رولی الاستومریک برای عملکرد مناسب باید عایق بندی به اندازه کافی انجام شود و کل سیستم باید در برابر ورود و خروج هوا عایق شود.

با استفاده از تکنیک های نصب این عایق ساده، به راحتی می توان کل سیستم را عایق بندی کرد و همه درزها باید یا با استفاده از چسب مبتنی بر حلال یا چسب های فشاری یا روش دیگری که توسط سازنده توصیه می شود، عایق کاری شوند.

برای نصب این عایق چسب باید روی هر دو سطح اعمال شود، اجازه داده شود تا کمی خشک شود و سپس قطعات محکم به هم فشار داده شوند.

همچنین عایق بندی باید در اطراف تمام مهره ها، خم های 90 درجه، اتصالات، دریچه ها و همچنین در انتهای لوله های اجرا شود تا از ورود هوای محیط به سیستم جلوگیری شود.

در نصب این محصول نباید رول عایق تحت کشش قرار بگیرد، چون کشش منجر به دو مشکل، کاهش ضخامت و ایجاد پیش تنیدگی در رول عایق می شود.

برای اطمینان از عایق بندی مناسب در نصب این عایق کلیه اتصالات یا مفاصل نباید تحت فشار قرار گیرند و به همین دلیل نباید عایق بندی روی تجهیزاتی اعمال شود که در زمان نصب حرارت بالایی دارند.

انواع عایق رولی الاستومریک

انواع عایق رولی الاستومریک وجود دارد ولی برای عایق کاری سطوحی که نیاز به مقاومت در برابر صدمات فیزیکی یا نور مستقیم خورشید را دارند از عایق رولی با روکش آلومینیوم استفاده می کنند.

برای سرعت بخشیدن به پروسه نصب و اجرا، انواع عایق رولی الاستومریک به صورت پشت چسبدار نیز عرضه می شود که با آلومینیوم ۱۳۰، ۱۷۰ و ۲۳۰ میکرون و آلومینیوم مسلح شده با نخ فایبرگلاس مطابق با درخواست و نیاز کاربر روکش می شود.

انواع این محصول با عرض های ۱۰۰۰ میلی متر و ۱۲۰۰ میلی متر و ضخامت های ۶، ۹، ۱۳، ۱۹، ۲۵، ۳۲، ۵۰ میلی متر عرضه می شود.

انواع دیگر این عایق عبارتند ازعایق الاستومریک رولی ساده، عایق الاستومریک رولی پشت چسبدار، عایق الاستومریک رولی با روکش آلومینیوم، عایق الاستومریک صوتی ساده و موجدار، عایق الاستومریک رولی با روکش پروتکت بلک

یکی از انواع این عایق، رولی یا ورقه ای ست که در ضخامت های مختلف با توجه به مکان مورد نظر و شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد عایق رولی الاستومریک

کاربرد عایق الاستومریک رولی ساده برای عایق کاری سطوح در سیستم های سرمایشی و گرمایشی در فضا های بسته است.

کاربرد این عایق صوتی ساده و موجدار برای عایق کاری سطوح در فضاهای بسته با اولویت کنترل صداهای مزاحم مطرح می شود.

کاربرد این محصول با روکش آلومینیوم 130 میکرون برای عایق کاری سطوح در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و در فضاهای باز با شدت تابش کم نور خورشید تعریف می شود.

کاربرد این عایق با روکش آلومینیوم 230 میکرون برای عایق کاری سطوح در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و در فضاهای باز با شدت تابش زیاد نور خورشید است.

کاربرد این محصول با روکش آلومینیوم 170 میکرون نخدار با نخ فایبرگلاس برای عایق کاری سطوح خاص در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و در فضاهای باز است.

کاربرد این محصول با روکش پروتکت بلک برای عایق کاری سطوح در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و در فضاهای بسته با رطوبت بالا یا فضاهای دارای آلودگی سطحی زیاد مطرح می شود.

کاربرد عایق الاستومریک رولی پشت چسبدار کلیه عایق های رولی ساده، صوتی با روکش های آلومینیوم 130،230،170 نخدار و روکش پروتکت بلک برای تسریع در کار و کاهش زمان اجرا به صورت پشت چسبدار است.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757