شیر یکطرفه خودکار فولادی

شیر یکطرفه خودکار فولادی

برای دریافت لیست قیمت و صدور پیش فاکتور شیر یکطرفه خودکار فولادی با کارشناسان پرشین پایپ تماس بگیرید.

021-91005252

021-91005757

شیر یکطرفه خودکار فولادی

شیر یکطرفه خودکار فولادی نوعی شیر فلکه در دسته بندی شیرآلات فولادی است که از آن برای جلوگیری از برگشت آب در صنایع استفاده می کنند.

این نوع شیر در کلاس‌‌ها و استانداردهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌ شود.

شیرهای یکطرفه در جهت جریان برای عبور سیال و در خلاف جهت با مسدود سازی مسیر جریان، مانع برگشت سیال می ‌شوند.

شیر یکطرفه خودکار فولادی شامل دو نوع شیرهای یکطرفه سوپاپی فولادی یا خودکار سوپاپی فولادی و شیرهای یکطرفه دریچه ‌ای فولادی یا خودکار دریچه ‌ای فولادی در بازار هستند.

عملکرد شیر خودکار دریچه ای به این شکل است که فشار سیال مورد نظر، دریچه را بلند کرده و تا زمانی که فشار زیر دریچه بیشتر از فشار روی آن باشد، شیر باز بوده و سیال امکان عبور دارد.

در صورتی که به هر دلیلی فشار زیر دریچه کمتر از فشار روی آن باشد، فشار سیال روی دریچه باعث بسته شدن دریچه شده و از برگشت مواد جلوگیری می ‌شود.

شیر یکطرفه دریچه ای

شیر یکطرفه دریچه ای که به آن چک ولو لولایی هم گفته می شود، بیشترین کاربرد را در خطوط پایپینگ مخصوصا در سایز و کلاس های بالا دارد.

عملکرد شیر یکطرفه دریچه ای به این صورت است که دریچه آن با فشار سیال توسط پین و فنر بالا رفته و سیال عبور می کند.

در هنگام برگشت سیال دیسک یا همان دریچه چک ولو لولایی به طرف پایین آمده و با چسبیدن به سیت رینگ آب بندی کامل را انجام می دهد.

از چک ولو دریچه ای فقط در خطوط افقی با توجه به جهت فلش ورود روی بدنه آن می توان استفاده کرد، زیرا در خطوط عمودی کنترل دریچه توسط پین سخت است.

کاربرد شیر یکطرفه خودکار فولادی

کاربرد شیر یکطرفه خودکار فولادی در خانه های مسکونی است و روی ورودی آب به ساختمان قرار می دهند.

که در صورت قطع آب مقدار آبی که در وسایل خانگی و داخل لوله ها ذخیره شده به لوله اصلی باز نگردد.

این نوع شیر را روی لوله ورودی آب گرمکن ها قرار می دهند که بر اثر قطع آب یا شکستن لوله در داخل ساختمان آب ذخیره شده در مخزن آب گرمکن خالی نشود.

ممکن است کوره به کار ادامه دهد و باعث سوختن آب گرمکن شود.

کاربرد شیر یکطرفه خودکار فولادی در پالایشگاه ها اهمیت دارد.

این شیر را روی لوله خروجی تلمبه قرار می دهند که پس از انتقال مقدار لازم مواد نفتی و بستن تلمبه یا خاموش شدن اضطراری تلمبه مواد ارسال شده نتواند برگردد.

در اثر برگشت علاوه بر هدر رفتن انرژی مصرف شده برای ارسال آن ممکن است طرف دریافت کننده مواد را نیز با کمبود فوری مواجه سازد.

ممکن است فشار مایع برگشتی که از همان مسیر رفته معکوس شود و در نتیجه تلمبه گریز از مرکز را با سرعت فزاینده بچرخاند و سرعت آن قدر زیاد شود که تلمبه داغ شده از کار بیفتد و حتی منفجر شود.

عملکرد شیر یکطرفه خودکار فولادی

عملکرد شیر یکطرفه خودکار فولادی به این صورت است که برای شرایطی كه سيال حركت ضربه ای داشته يا برگشت سيال سريع باشد گزينه مناسبی نیست.

اين نوع شيرها دارای چندين قطعه بوده كه به وسيله اتصالاتی به يكديگر مرتبط شده اند.

زمانی كه شير يكطرفه نوسانی كاملا باز شود سيال بدون هيچگونه مقاومتی عبور کرده و هنگام افت فشار سيال، شير به صورت خودكار مسير را می بندد که از برگشت سيال جلوگيری كند.

این نوع شیر دارای مجرابندی است كه در بالای شير به بدنه قلاب می شود و ايجاد آشفتگی در جريان و افت فشار در این گونه شيرها بسيار كم است.

شیر یکطرفه خودکار فولادی در سایزها و انواع مختلفی در بازار موجود است و بر این اساس قیمت های مختلفی هم دارند.

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پرشین پایپ در تماس باشید.

021-91005252

021-91005757